onsdag 18 februari 2015

Replikerar europaparlamentariker Malin Björk (V)

Det är roligt att se att det finns ett intresse för att debattera och diskutera grekisk och europeisk politik. I måndags replikerade europaparlamentariker Malin Björk (V) på den artikel jag skrivit för Europaportalen angående det låsta läget som den grekiska regeringen försatt sig i under förhandlingarna med EU. Björks resonemang i sin replik är dock på många sätt märkliga. Idag har Europaportalen publicerat en replik som jag lämnat till Björk. I korthet skriver jag att debatten om Grekland bör föras på ett seriöst och konstruktivt sätt och utan att använda sig av medvetna missförstånd: 
"Jag tycker därför att det är djupt beklagligt att Björk medvetet missförstår och pådyvlar mig avsikter och åsikter jag inte har. Vi förlorar alla på ohederligt förda debatter. Värre är dock att det förstör möjligheterna till en seriös diskussion. För är det något som Grekland och även andra länder som befinner i samma sits behöver, så är det en konstruktiv diskussion om hur steg mot en hållbar återhämtning ska tas. Låt oss koncentrera oss på det."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar